۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

 خرید بیمه اربعین؛ راهی مطمئن برای جبران خسارت‌های جانی و مالی زیارت کربلا

 خرید بیمه اربعین؛ راهی مطمئن برای جبران خسارت‌های جانی و مالی زیارت کربلا
کد خبر : ۵۹۶۱۲۶

چند وقتی است که مشتاقان سفر به کربلا برای شرکت در پیاده‌روی اربعین سر از پا نمی‌شناسند. عده‌ای سفرشان را شروع کرده‌اند، عده‌ای در عراق هستند و تعداد معدودی هم از سفر برگشته‌اند. اخبار رسمی در چند روز گذشته از بسته بودن مرزهای شش‌گانه به عراق اطلاع می‌داد. تا اینکه چند روزی است خبر باز شدن مرزها بار دیگر امید را به بازمانده‌گان از این سفر برگرداند. اگر شما هم قصد دارید در این سفر شرکت کنید باید قبل از هر اقدامی، دو کار را انجام دهید: ثبت نام در سامانه سماح و خرید بیمه اربعین. بدون انجام این دو مورد، اجازه خروج به شما داده نخواهد شد. حال پرسش بسیاری این است که اصلاَ چرا باید این دو کار انجام شوند؟ شاید بتوان ثبت نام در سامانه را قبول کرد؛ اما خرید بیمه عتبات دیگر برای چه چیزی است و اصلا چه مزایایی دارد؟ در ادامه به سوالات شما پاسخ داده شده است.

سامانه سماح چیست؟

ثبت نام بیمه عتبات اجباری از طریق سامانه سماح انجام می‌شود. برای ثبت نام فقط کافی است تا وارد سایت شوید. البته به این نکته دقت داشته باشید که ثبت نام شما زمانی قطعی خواهد شد که بیمه را از طریق همان سامانه خریداری کنید. مبلغ این بیمه امسال 18 هزار تومان اعلام شده است. سازمان حج و زیارت که مسئول برگزاری سفر اربعین است، فقط به افرادی اجاره می‌دهد که فعالیت ثبت نام را کامل انجام داده و حق بیمه پرداخت کرده باشند. شرایط ثبت نام در این سامانه شامل موارد زیر هستند:

  • قبول شرایط و پرداخت حق بیمه
  • تزریق حداقل دو دوز واکسن (در صورت گذشت تاریخ تزریق آخرین دوز از 6 ماه باید دوز یادآور را تزریق شود. در صورت انجام ندادن، حتی اجازه ثبت نام وجود نخواهد داشت.)
  • داشتن گذرنامه معتبر (نیازی به ویزا نیست)
  • نداشتن بیماری‌های خاص و پیش‌زمینه‌ای

تهیه بیمه عتبات

مسئله‌ای که اینجا برای زائران سوال است، اجباری بودن خرید این بیمه اربعین و تفاوت آن با دیگر بیمه‌های معرفی شده بقیه شرکت‌ها هستند.

هزینه خرید بیمه از سایت 18 هزار تومان است و خسارات مختلفی را تا سقف تعریف شده پوشش خواهد داد. حال اگر اتفاقی بیفتد که هزینه‌اش از سقف خسارت بیشتر باشد، آنگاه آن زائر چگونه باید مابقی هزینه را جبران کند؟ مبلغی که کم نخواهند بود. بهترین راه خرید بیمه عتبات از شرکت معتبر است.

بیمه عتبات چیست؟

بیمه عتبات یا بیمه اربعین هر دو به یک موضوع اشاره می‌کنند. این بیمه خسارات جانی و مالی وارد شده به زائر را تا سقف معین و بر اساس شرایط مندرج در بیمه نامه جبران خواهد کرد. با توجه به اینکه در سفر همچنین حوادث بینی نشده‌ای در انتظار مسافران است، از این رو داشتن بیمه نامه‌ای از شرکت معتبر می‌تواند نوعی التیام دهنده باشد. فوت، شکستگی، ازکارافتادگی دائمی و بیماری و هزینه‌های آن از جمله خسارت‌هایی هستند که هر فردی را در سفر تهدید می‌کند. آن هم در سفر اربعین که ازدحام بسیاری زیادی دارد و امسال هم پرشورتر برگزار خواهد شد. حال در ادامه به سوال مهم ترین مزایای بیمه زائرین اربعین عالیات چیست؟ پاسخ می دهیم؟

مزایای خرید بیمه زائرین اربعین 1401

این بیمه نامه همانند انواع بیمه های دیگر دارای مزایایی می باشد که اهمیت این بیمه را بیش از پش می کند. از مهم ترین مزایای بیمه نامه زائرین اربعین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فعال شدن بیمه نامه محض ورود به کشور مقصد با پوشش کامل
پوشش خسارت های زائر چه در سفر هوایی و چه زمینی
وجود پوشش حملات تروریستی و خراب کارانه
پوشش های کامل تر نسبت به بیمه های مسافرتی عادی

 خرید بیمه اربعین؛ راهی مطمئن برای جبران خسارت‌های جانی و مالی زیارت کربلا

بیمه عتبات چیست

پوشش‌های بیمه زائرین اربعین

بیمه زائرین اربعین که از طرف شرکت تجارت نو عرضه می‌شود، زیرشاخه بیمه‌های حوادث، مسئولیت، درمان و مسافرتی است. این نوع بیمه دارای سه طرح است که در هر طرح، خسارات زیر را تا سقف تعریف شده پوشش می‌دهد. خسارات تحت پوشش بیمه زائرین اربعین شامل موارد زیر هستند:

فوت به هر علتی (بیمه عمر زمانی)

فوت ناشی از حادثه

فوت ناشی از حملات تروریستی

هزینه بستری در بیمارستان به دلیل بیماری یا حادثه

هزینه گم شدن مدارک و گذرنامه

برای خرید بیمه زائرین اربعین با قیمت فقط 18 هزار تومان از بیمه دات کام به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://bimeh.com/holyshrines-travel

بعضی پوشش‌هایی که شرکت بیمه عرضه می‌کنند، نسبت به بیمه عرضه شده در سامانه سماح بیشتر است. همچنین کیفیت پاسخگویی آن‌ها هم بهتر است. از طرفی با توجه به میزان پوشش‌ها، هزینه پرداختی مناسبی هم دارند. البته اگر حادثه ناشی از بیماری با سابقه قبلی باشد یا بیمه شده به عمد به خود خسارت وارد کند، بیمه‌گر تعهدی برای جبران خسارت نخواهد داشت.

 خرید بیمه اربعین؛ راهی مطمئن برای جبران خسارت‌های جانی و مالی زیارت کربلا

بیمه اربعین حوادث تعریف شده در بیمه نامه را پوشش می دهد

چگونگی دریافت خسارت از بیمه عتبات

یکی از مزایای اصلی بیمه عتبات از شرکت‌های بیمه گر در راحتی دریافت خسارت است. بیمه شده می‌تواند با مدارک زیر خسارت خود را دریافت کند:

مدارک مورد نیاز برای فوت

  • اصل یا تصویر گواهی فوت یا شهادت تایید شده (در صورت فوت در عراق یا سوریه، گواهی فوت به عربی هم نیاز است.)
  • گواهی پزشکی قانونی یا آخرین پزشک معالج در خصوص دلیل فوت
  • گواهی انحصار وراثت
  • تصویر صفحه اول و صفحه ورود و خروج گذرنامه متوفی
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی متوفی و تمامی وراث او
  • تصویر مانیفست کاروان اعزامی بیمه شده

مدارک مورد نیاز برای حادثه و نقص عضو

  • گزارش کامل از حادثه تکمیل شده توسط امداد
  • گواهی پزشک معالج در خصوص پایان معالجات و غیرقابل علاج بودن و نقص عضو و ازکارافتادگی
  • تصویر مانیفست کاروان اعزامی بیمه شده
  • تصویر صفحه اول گذرنامه و دارای مهر ورود و خروج، شناسنامه و کارت ملی بیمه شده
  • تمامی مدارک پزشکی، بیمارستانی و پاراکلینیکی

چه کسانی می توانند بیمه عتبات خریداری کنند؟

همه افراد که قصد سفر انفرادی یا با کاروان را دارند، می‌توانند این بیمه نامه را تهیه کنید. البته در سفر کاروانی، مسئولیت خرید با رئیس کاروان است. برای خرید فقط اطلاعات شخص همراه با تاریخ شروع الزامی است.

مدت زمان و اعتبار بیمه نامه چقدر است؟

این بیمه نامه را می‌توان در بازه های 8 تا 62 روزه خریداری کرد. همچنین اینکه از 48 ساعت مانده به شروع سفر تا 72 ساعت بعد از پایان سفر (ورود به ایران) اعتبار دارد. با توجه به احتمال ابتلا زائران به انواع بیماری  به ویژه کرونا و شروع آن‌ها بعد از چند روز، از این رو بیماری‌هایی که منشا آن‌ها در طول سفر بوده، تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

خرید بیمه عتبات

بیمه عتبات الزامی است؛ اما خرید از شرکت معتبر توصیه می‌شود. برای خرید سریع و راحت می‌توانید از طریق سایت‌های خرید آنلاین بیمه  مانند بیمه دات کام اقدام کنید. بعد از وارد کردن مشخصات و واریز حق بیمه، بیمه نامه شما صادر خواهد شد.